About Nature Theatre of Oblivia:

“Die Gruppe Oblivia aus Helsinki begeistert im Theater Rampe mit ihrer meditativen, urkomischen Performance „Nature Theatre of Oblivia“”
Brigitte Jähniger | Stuttgarter Zeitung, 23.06.2017.
Read the whole article in Stuttgart-Zeitung.de online: Neulich im finnischen Wald

 

About Candide

About Candide:

“Både Timo Fredriksson och Annika Tudeer har smått magiska scenpersonligheter – det krävs bara en liten gest eller min för att de ska vara hejdlöst roliga.” Isabella Rothberg | Hufvudstadsbladet, 26.03.2017.
Read the whole article in HBL online: Oblivias Candide röjer vår löjlighet

”Det är en fröjd att ta del av Tudeers och Fredrikssons avskalade men vassa ironi, fysiska närvaro, där de med små gester och miner förklarar en hel värld. Sällan har jag sett en bättre gestaltning av en fontän eller spykänslan av att ha druckit för mycket sockervatten i Eldorado.” Ylva Larsdotter | Ny tid, 8.5.2017.
Read the whole article in Ny tid online: Det räcker inte att odla sin trädgård

 

About No(s) Futurs:

“Klokt, sympatiskt och finstämt!
De unga har nerv och närvaro på scenen, medan texten de format besitter humor, fantasi, en poetisk udd och en allvarlig klarsyn på samhällsproblemen som de vuxna även borde se och diskutera.” Isabella Rothberg | Hufvudstadsbladet, 21.03.2017. Read the whole article in HBL online: Klokt när barnen spår framtiden

 

Annika Does Swanlake About Annika does Swanlake:

Svansjön – möjligen det mest pompösa av alla scenkonstverk, rik på betydelser, flitigt omarbetad från Julius Reisingers originalkoreografi till Petipas och Ivanovs version som etablerat sig som den kändaste, till alla de otaliga populärkulturella tolkningarna som gjorts på temat.Isabella Rothberg | Hufvudstadsbladet, 02.03.2015.
Read the whole article in HBL online: Svansjön tur och retur-article

Esitystaideryhmä Oblivian taiteellinen johtaja Annika Tudeer aloittaa soolonsa kysymyksellä, johon löytyy tukku arveluttavia vastauksia.Maria Säkö | Helsingin Sanomat, 06.03.2015.
Read the whole article in Helsingin Sanomat online: Kamppailu käydään Joutsenlammessa-article

Oblivia_Ka-Boom_2.4 About Ka-Boom:
“Esitystaideryhmä Oblivian uusin esitys Ka-Boom on Museum of Postmodern art -trilogian viimeinen. Postmodernin ja b-luokan viihteen jälkeen ryhmä tarttuu vanhentuneisiin tulevaisuudenkuvitelmiin.” Maria Säkö | Helsingin Sanomat, 20.08.2014.
Read the whole article In Helsingin Sanomat online: Huvittava tulevaisuuskuva-article

Promo_SUPERB_22 About Super B:
“Aiemmin viihdettä ja postmodernia tutkiskellut, kolmen persoonallisen esiintyjän muodostama Oblivia-ryhmä on nyt käynyt huonojen esitysten kimppuun. Super B.-esityksessä he keskittyvät epäonnistumisiin.” Maria Säkö | Helsingin Sanomat, 18.11.2013.
Read the whole article In Helsingin Sanomat online: Oblivia tutkii rimanalituksia-article

MOPMA_v2_05 About MOPMA 1:
“Det är något mycket sympatiskt hos gruppen Oblivia och något som träffar fullkomligt mitt i prick i verken som uppstår där någonstans i gränslandet mellan teater, dans och performance.”
Isabella Rothberg |  Hufvudstadsbladet, 26.11.2012.
Read the whole article in Hufvudstadsbladet online: Postmodernismen som gick upp i rök-article

“Äänet ja valot kehystävät intiimit tilanteet veistoksellisella spektaakkelimaisuudella. Oblivia luo uutta tilaa, jossa ajatella, kohdata, väreillä, oleilla. MOPMA on muodoltaan esitysoliomainen. Syntyy suhteita, mahdollisuuksia, ajatusratoja – ja syvältä kumpuavaa iloa.” Maria Säkö | Helsingin Sanomat, 26.11.2012.
Read the whole article In Helsingin Sanomat online: Voiko postmodernin jo museoida?-article

“Esitys on monitasoinen, käsitteellinen ja haastaa katsojaansa älylliseen pohdintaan. Samalla se on tässä ja nyt -hetkessä koettuna myös vaivattoman kevyt, konkreettinen, hauska ja yksinkertainen. Postmodernista se ei kuitenkaan päästä eikä pääse irti.” Marja Silde | Teatteri&Tanssi, 8/2012.
Read the whole article in Teatteri&Tanssi-magazine or online: Leikkiä ajallisuuden kanssa-article

“Ymmärsimme, ettei ole olemassa sellaista kuin postmoderni museo. Me olisimme ensimmäisiä, ja siksi teimme tämän, Museum of Postmodern Art. Esitys on osa sarjaa, jossa on viisi osaa. Niin monta osaa tämänsuuruiseen aiheeseen tarvitaan.” Sanna Uuttu | Voima, 22.11.2012.
Read the whole article in Voima: Valikoima postmodernin parhaita paloja-article online

“Die finnische Performancegruppe flirtet mit der Vorstellungskraft.” Sarah Heppekausen | WAZ, 20.11.2012.
Read the whole article in WAZ: Mit einem Bein in der Vergangenheit-article online

“Museum of Postmodern Art – In Essen watet die Performancetruppe Oblivia in imaginärem und echtem Nebel.”
Esther Boldt | Nachtkritik, 16.11.2012.
Read the whole article in Nachtkritik.de: Im Nebel zu wandern-article online

“Früher haben wir mit Performance einen Trend kreiert. Jetzt sind wir Teil des Trends und fragen uns, wie es weitergeht.” Dagmar Schwalm | WAZ, 15.11.2012.
Read the whole article in WAZ: Leicht wie ein Feder-article online

“Nyt 20 vuotta myöhemmin tajuan tekeväni juurin sitä, mistä silloin haaveilin.” Eeva Kemppi | Teatteri&Tanssi, 2/2012.
Read the whole interview in Teatteri&Tanssi-magazine or online: Ei saa olla pihi-article online in teatteritanssi.fi

Glasgow_042011_10 About Entertainment Island:
“Efter att ha hört repliken ”You’re good!” upprepas, varieras och hamras in som ett mantra av tre aktörer under fyrtiofem minuter börjar jag till slut tro på det. Alltså, inte att jag skulle vara bra. Utan att Oblivia är bra. Mycket bra.”
Örjan Abrahamsson | Dagens Nyheter, 3.4.2012.
Read the whole review in Dn.se: Entertainment island – The trilogy på MDT, Stockholm

“From the edge of the westeuropean scene, the Finnish-British company has developed a distinguished and minimalistic esthetics between dance and performance.” Esther Boldt | Tanz Jahrbuch 2011.

“Alla tycker om Oblivia. På tre år har gruppen fått en långsiktig finansiering, en egen lokal och turnerat land och rike runt med succéföreställningen Entertainment Island.”
Isabella Rothberg | Hufvudstadsbladet 22.11.2011.
Read the whole interview in Hufvudstadsbladet online: Med Oblivia i djungel av stål och betong-article

“Entertainment Island I, II og III« er tre meget muntre og utrolig kropslige forestillinger.” Kirsten Dahl | Stiften.dk.
Read the whole article in Stiften.dk.: Anmeldelse: Entertainment Island I, II og III

“The meticulous physicality and unstintinling humour of this superb Finnish company are a tremendous vehicle for communicating complex issues and profound observations on popular culture.” Mary Brennan | The Herald.

“Oblivia is one of the most vital live art groups working today. Entertainment Island gives us three astonishing pieces in one evening, exploring the liminal space between culture and entertainment. This key work by the group was created over three years, with some of the project devised during a Creative Lab residency at the CCA.” Francis McKee | director CCA.

“Over the three years Oblivia has worked on the trilogy Entertainment Island, they have developed a unique performance language between minimalism and step dance, composition and comedy. A true discovery is hidden in Helsinki, but luckily it will tour in Europe in 2011.” Esther Boldt | Nachtkritik 22.12.2010.
Read the whole article in Nachtkritik: Portrait of Oblivia and review of Entertainment Island

“Viihteen pimeä puoli saa jännittävän ilmiasun Oblivian esityksessä Kiasmassa.” Martti Mäkelä | Skenet Newsletter 2010.
Read the whole article at Skenet (in Finnish): Entertainment Island 3

Annika Tudeer is studioguest at the Swedish speaking culture program Pixel on YLE FST5. Read about it on Pixels’s blog.

“Performansgruppen Oblivia ger en härlig, opretentiös föreställning där konsumtionshysterin hamnar under lupp.” Isabella Rothberg | Hufvudstadsbladet 20.11.2009.
Read the whole review in Hufvudstadsbladet online: Oblivia: Entertainment Island 2-article